Naar de inhoud

Regiosessie 19 maart: De ambitie voorbij

Geplaatst op: 26 januari 2026

Hoe gaan we verder met onze regionale opgave? Hoe bouwen we een effectief samenwerkingsverband? Hoe zorgen we ervoor dat de 770.000 inwoners in onze regio ervaren dat zorg en welzijn in hun eigen omgeving toegankelijk zijn en goed samenwerken? Tijdens de regiosessie praten we hierover met bestuurders, thematrekkers en bestuurssecretarissen uit ons netwerk.

Ruim drie jaar geleden is het allemaal begonnen; onze regionale samenwerking. Met als doel: de zorg in de regio toegankelijk en betaalbaar houden. Door domeinoverstijgend samen te werken met zorg en welzijnspartijen, de drie gemeenten en de zorgverzekeraars. Door een gezamenlijke agenda op te stellen waaraan gemeenten, zorgverzekeraars en alle zorg -en welzijnspartijen uit Capelle, Krimpen en Rotterdam zich gecommitteerd hebben.

Samen werken we aan een hele reeks programma’s en projecten; de eerste resultaten zijn zichtbaar. En daarmee zijn we eigenlijk pas net begonnen!

Tijd voor de volgende stap!

Hoe nu verder?
Op donderdag 19 maart (16-20 uur) spreken we hierover met bestuurders, thematrekkers en bestuurssecretarissen uit ons netwerk.

Met o.a. de volgende sprekers:

Leiderschap in Turbulente Tijden
Frank Paauw, Bondsvoorzitter KNVB

Over de regiogrens: Het RIGA in Westland Schieland Delfland
Karin de Booij, Directeur-bestuurder Stichting RIGA

De aanpak van Gezond naar Morgen
Ockje Tellegen, Onafhankelijke voorzitter Gezond naar Morgen
Bas Molijn, Bestuurder bij Antes

Aan de slag!
Erik Peekel, dagvoorzitter – superbrainstormer

 

Doelgroep

Bestuurders, directeuren, bestuurs- en IZA secretarissen en betrokkenen bij Gezond naar Morgen werkzaam bij gemeentes, zorgverzekeraars en alle koepelorganisaties in Zorg en Welzijn in de regio Capelle, Krimpen en Rotterdam.

 

Aanmeldformulier regiosessie 19 maart 2026

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
E-mailadres*
Registreren voor de digitale nieuwsbrief