Naar de inhoud

Uitbreiding van het thematrekkersoverleg: samen sterker in de regio

Geplaatst op: 05 juni 2026
Binnen Gezond naar Morgen vormt het thematrekkersoverleg de tactische laag van onze regionale samenwerking. Deze tafel is de plek waar de voorbereiding plaatsvindt voor de Bestuurlijke Alliantie en waar de samenwerking echt versnelt. We noemen het niet voor niets de katalysator van de beweging: hier komen alle thematrekkers uit het regioplan samen om de voortgang te bewaken, knelpunten te signaleren en gezamenlijk richting te geven aan de uitvoering.
De thematrekkers sturen programmatisch op hun themacoalities, zorgen voor tijdige voortgangsinformatie en brengen – waar nodig – hulp- of ondersteuningsvragen in richting de Bestuurlijke Alliantie of de programmacoördinator. Ook het programmateam is standaard vertegenwoordigd, zodat inhoud, proces en uitvoering goed op elkaar blijven aansluiten.

Verbreding van het overleg

Recent hebben we het thematrekkersoverleg uitgebreid met een aantal belangrijke partners: de directeuren van SRZ/Beter Keten (Marlise Schouten), Samergo (Robert Waterreus, Conforte (Laura van Steenveldt), kwartiermaker van Win010 (Annette Gieszen) en Strategisch adviseur gemeenten vanuit Zilveren Kruis (Fred Schaaf) Deze organisaties spelen een cruciale rol in de regionale samenwerking en zijn intensief betrokken bij de uitvoering van veel thema’s binnen het regioplan.
Door hen structureel aan te laten sluiten, versterken we:
Met deze verbreding zetten we een belangrijke stap richting een nog beter afgestemde, toekomstbestendige samenwerking.

Samen bouwen aan Gezond naar Morgen

Het thematrekkersoverleg blijft daarmee dé plek waar de beweging wordt gemaakt: waar thema’s samenkomen, waar we elkaar versterken en waar we met elkaar werken aan een gezonde toekomst voor alle inwoners van Rotterdam, Capelle en Krimpen.